.0
021-88310051
سبد خرید
جستجو

» مطالب آموزشی » اخبار بانکداری الکترونیک » بیومتریک ها در سرویس های مالی و بانکی

صنعت سرویس های مالی باید برای حصول اطمینان از سازگاری تکنولوژی های بیومتریک با خدمات جدید، رقابت را کنار بگذارد و به دنبال ارائه سرویس های آسان و راحت به کاربران نهایی باشد./هنوز هم بیومتریک ها در سرویس های مالی با چالش هایی روبرو هستند. بدیهی است که این روند در حال پیشرفت است و موارد کاربرد و مزایای متعددی در پیشرفت بیومتریک ها به سمت تکنولوژی های آینده مشاهده می شود. ما معتقدیم همکاری های بین بانکی، توسعه این تکنولوژی ها را به کلی دگرگون می کند و ۴۲ درصد از بازار این تکنولوژی نیز با ما موافق هستند. راه حل های مالی موفق، باید ساده و آسان باشند.

تعداد بازدید 2160

صنعت سرویس های مالی باید برای حصول اطمینان از سازگاری تکنولوژی های بیومتریک با خدمات جدید، رقابت را کنار بگذارد و به دنبال ارائه سرویس های آسان و راحت به کاربران نهایی باشد./هنوز هم بیومتریک ها در سرویس های مالی با چالش هایی روبرو هستند. بدیهی است که این روند در حال پیشرفت است و موارد کاربرد و مزایای متعددی در پیشرفت بیومتریک ها به سمت تکنولوژی های آینده مشاهده می شود. ما معتقدیم همکاری های بین بانکی، توسعه این تکنولوژی ها را به کلی دگرگون می کند و ۴۲ درصد از بازار این تکنولوژی نیز با ما موافق هستند. راه حل های مالی موفق، باید ساده و آسان باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک صنعت سرویس های مالی باید برای حصول اطمینان از سازگاری تکنولوژی های بیومتریک با خدمات جدید، رقابت را کنار بگذارد و به دنبال ارائه سرویس های آسان و راحت به کاربران نهایی باشد.

یافته های تحقیقات انجمن Mobey اخیرا منتشر شده است و در این مطالعه نگرش های فعلی به بیومتریک ها در صنعت بانکداری مورد بررسی قرار گرفته است. موارد کاربرد اساسی، هدایت کنندگان صنعت و موانعی که در مسیر پیشرفت بیومتریک ها قرار دارد در این مطالعه بررسی شده است.



آیا شما بیومتریک ها را برای احراز هویت هنگام انجام سرویس های مالی به صورت موبایلی پیشنهاد می کنید؟

از میان 235 شرکت کننده از سراسر جهان، همگی ابراز کردند که سرویس های بیومتریک برای انجام احراز هویت این امور در اولویت است. در حال حاضر؛  22 درصد از بانک ها بیومتریک ها را به مشتریان خود ارائه می کنند و 65 درصد نیز قصد دارند این سرویس ها را در آینده نزدیک به امکانات خود بیافزایند. بیش از نیمی از شرکت کنندگان قصد دارند بیومتریک اثر انگشتی را برای کاربران خود راه اندازی کنند و 21 درصد از سایر افراد نیز قصد دارند تکنولوژی تشخیص صدا را برای این منظور به کار ببرند.

احراز هویت کاربران در فرایند ورود به سیستم و هم چنین هنگام پرداخت و یا انجام تراکنش، از سوی 70 درصد از افراد، به عنوان یک مورد کاربرد بسیار مهم بیومتریک ها در سرویس های مالی شناخته شد.




قصد دارید از چه نوع تکنولوژی هایی استفاده کنید؟

تعدادی از محرک های اصلی استفاده از بیومتریک ها در این مطالعه بررسی شدند. در حدود نیمی از شرکت کنندگان اعلام کردند که سهولت در استفاده معیاری است که برای مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد و هم چنین تمایل آن ها به این موضوع که بانک، ظاهری نوآورانه و پیشرفته داشته باشد نیز دلیل دیگری برای استفاده از بیومتریک ها است. با این حال، موانعی برای استفاده از بیومتریک ها وجود دارد. یک پنجم از افراد شرکت کننده، وابستگی به تامین کنندگان تکنولوژی را به عنوان یک مانع نام بردند. علاوه بر این، نگرانی های مشتریان در مورد حریم خصوصی نیز به عنوان مانع دیگری برای پیشرفت بیومتریک ها به شمار می آید.


سیپرا نوردلاند، مدیر اجرایی انجمن Mobey در این باره اظهار نظر کرد : « هنوز هم بیومتریک ها در سرویس های مالی با چالش هایی روبرو هستند. بدیهی است که این روند در حال پیشرفت است و موارد کاربرد و مزایای متعددی در پیشرفت بیومتریک ها به سمت تکنولوژی های آینده مشاهده می شود. ما معتقدیم همکاری های بین بانکی، توسعه این تکنولوژی ها را به کلی دگرگون می کند و  42 درصد از بازار این تکنولوژی نیز با ما موافق هستند. راه حل های مالی موفق، باید ساده و آسان باشند. رویکردهای مشترک به مشتریان اطمینان می دهند که سرویس هایی پایدار و سازگار به آن ها ارائه می شود و از گسترش آن سرویس ها استقبال می کنند. ما هم چنان بحث و مذاکرات با موضوع بیومتریک ها را ادامه می دهیم و مشتاقانه در انتظار انتشار تجزیه و تحلیل های بیشتر در ماه آینده خواهیم بود.»

منبع:بانک داری اینده،شماره نخست

تاريخ تنظيم: سه شنبه 4 خرداد ماه 1395

دیدگاه ها

در اين بخش نظری ثبت نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

  • matica
  • wincor
  • hcc
  • nisca
  • hiti
  • compuprint
  • epson
  • olliveti
  • brother
  • samsung
  • tallygenicom
  • hp

این شرکت ، تنها نماینده انحصاری کارت پرینتر hiti (هایتی) میباشد و علائم تجاری دیگر شرکت ها،صرفا جهت نمایش موجودی شرکت از قطعات و موادمصرفی برندهای نشان داده شده میباشد.

ماشین های اداری دانش رایانه ایرانیان|قطعات پرینتر|کارت پرینتر|

logo-samandehi