.0
021-88310051
سبد خرید
جستجو

» مطالب آموزشی » اخبار بانکداری الکترونیک » درباره دستگاه‎های خودپرداز غیرنقدی

همه چیز درباره دستگاه‎های خودپرداز غیرنقدی با نام «پیشخوان‎های بانکی انصار»/ تفاوت خودپرداز غیرنقدی با پایانه فروش و ATM

تعداد بازدید 504

 


عصر بانک؛از آنجا که بخش چشمگیری از استفادۀ کاربران از دستگاه‎های خودپرداز نقدی یا ATM ها را تراکنش‎های غیرنقدی تشکیل می‎دهند به منظور پوشش‎دهی این خدمات و نیز معرفی خدمات جدیدی که ارائۀ آنها توسط دستگاه‎های ATM مقرون به صرفه نیست، نسل جدیدی از دستگاه‌های خودپرداز با عنوان «دستگاه‎های خودپرداز غیرنقدی یاRTMها» برای اولین بار در سال ۲۰۱۲، به بازار معرفی شدند. بنابر باور صاحبنظران، دستگاه‎های جدید سبب تحول بانکداری بدون شعبه خواهند شد.

 

 

دستگاه‎های خودپرداز غیرنقدی که با نام «پیشخوان‎های بانکی انصار» در بازار شناخته می شوند، تمام خدمات دستگاه‌‎های خودپرداز نقدی، به استثنای تراکنش‎های نقدی را انجام می‎دهند. از آنجا که درون این دستگاه‎ها، وجه نقد نگاهداری نمی‌شود، ریسک ربایش یا مفقود شدن پول به کلی در استفاده از این ابزار پرداخت از میان رفته است. اثربخشی هزینه‌ای بالایی و امکان برقراری ارتباط به صورت ویدئوکنفرانس بین مشتری و متصدی حاضر در مرکز تماس تلفنی بانک، از ویژگی‌های دیگر «پیشخوان‎های بانکی انصار» به شمار می روند. به علاوه، اجرای نرم‎افزاری مشابه ATMها و قابلیت شخصی‌سازی خدمات، پیشخوان‎های بانکی انصار را قادر ساخته که طیف کاملی از خدمات بانکی را ارائه دهند. مجموع این عوامل سبب شده‎اند، این دستگاه‎ها یکی از مهمترین محصولات صنعت خدمات بانکداری خویش‎خدمت به شمار روند چرا که با استفاده از این ابزار بانک‎ها می‌توانند به شیوه‎ای موثر پایگاه مشتریانخود را افزایش دهند و اطمینان حاصل کنند هر کجا که مشتری وجود دارد آنها هم امکان فعالیت خواهند داشت.

 

به طور کلی برای بیان مزایای استفاده از پیشخوان های بانکی انصار (Cashless ATM) می توان موارد زیر را برشمرد:

 

  • سرعت در ارائۀ خدمات و افزایش تراکنش‌های بانکی نسبت به رقبا به لحاظ پشتیبانی از عملیات شتاب؛
  • سرعت مناسب در ارائۀ خدمات به مشتری؛
  • پشتیبانی از بارکد دوبعدی، کارت‎های مایفر و مگنت؛
  • نصب و راه‎اندازی و جابجایی آسان؛
  • ارائۀ خدمات بانکی بصورت ۲۴ ساعته؛
  • امکان نصب ساده در مراکز مختلف دولتی، آموزشگاهی و آموزشی، فروشگاهی و تفریحی با حفظ نکات امنیتی بانک؛
  • عدم نیاز به شبکه‎های کابلی به منظور ارتباط با شبکۀ شتاب؛
  • دسترس‎پذیری و عدم نیاز به مراجعه به شعب بانک؛
  • قابلیت اختصاصی‎سازی خدمات برای کسب‎وکارهای مختلف؛
  • صرفه‎جویی در وقت شهروندان؛
  • سادگی، امنیت و کاربرپسند بودن سیستم؛
  • پرهیز از مشکلات نقل و انتقال پول نقد.

 



مزایای پیشخوان های بانکی انصاردر مقایسه با ATM

 

  • عدم نیاز به محاسبات رسوب پول موجود در ATM؛
  • هزینۀ پایین نصب و راه‎اندازی؛
  • ارائۀ تمام امکانات و خدمات جاری ATM؛
  • ابعاد کوچکتر نسبت به ATM؛
  • پشتیبانی راحت و ارزان نسبت به ATM؛
  • حمل‎ونقل، نصب‎ونگهداری ساده‎تر نسبت به ATM.

 


مزایای دستگاه خودپرداز غیرنقدی در مقایسه با پایانه‎های فروش (POS)

 

پیشخوان بانکی انصار (Cashless ATM)

  • پوشش دامنۀ گسترده‌ای از خدمات
  • عدم وابستگی به یک فرد (N2N)
  • قابلیت توسعۀ خدمات
  • قابلیت شخصی‎سازی
  •  

  • پایانه‎های فروش

    • پوشش یک نوع خدمت
    • محدود به یک نفر (پذیرنده) (Nà۱)
    • محدودیت توسعۀ خدمات



منبع سایت عصربانک

تاريخ تنظيم: یکشنبه 1 مرداد ماه 1396

دیدگاه ها

در اين بخش نظری ثبت نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

  • matica
  • wincor
  • hcc
  • nisca
  • hiti
  • compuprint
  • epson
  • olliveti
  • brother
  • samsung
  • tallygenicom
  • hp

این شرکت ، تنها نماینده انحصاری کارت پرینتر hiti (هایتی) میباشد و علائم تجاری دیگر شرکت ها،صرفا جهت نمایش موجودی شرکت از قطعات و موادمصرفی برندهای نشان داده شده میباشد.

ماشین های اداری دانش رایانه ایرانیان|قطعات پرینتر|کارت پرینتر|

logo-samandehi