021-88310051
سبد خرید
جستجو

» مطالب آموزشی » اخبار بانکداری الکترونیک » روش‌های پرداخت الکترونیکی توسط تلفن‌های همراه هوشمند

امروزه اکثر مردم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دارند. قابلیت‌های فراوان این گوشی‌ها اهالی تجارت را در تمام جهان به این سمت سوق داده است که از ظرفیت بالای آن‌ها برای انتقال وجه و پرداخت‌های الکترونیکی استفاده کنند.

تعداد بازدید 12931

روش‌های پرداخت الکترونیکی توسط تلفن‌های همراه هوشمند

 

امروزه اکثر مردم گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دارند. قابلیت‌های فراوان این گوشی‌ها اهالی تجارت را در تمام جهان به این سمت سوق داده است که از ظرفیت بالای آن‌ها برای انتقال وجه و پرداخت‌های الکترونیکی استفاده کنند.

 

در این راستا سرویس‌های مختلفی شکل گرفته‌اند که بوسیله‌ی آن‌ها می‌توان به راحتی از طریق گوشی‌های تلفن همراه در فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و …وجه انتقال داد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از این سرویس‌ها که در آمریکا، اروپا و برخی دیگر کشورها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد را بررسی کنیم.

 

.Square

 

Square سرویسی مناسب برای افرادی است که تنها برخی اوقات اقدام به انتقال وجه از طریق تلفن همراه می‌کنند و به دنبال راه حلی آسان و بی دردسر هستند.

 

Square مستقیمأ به حساب بانکی شما متصل می‌شود و از تمام کارت‌های بانکی معروف می‌توانید در آن استفاده کنید.

 

Square هیچ هزینه‌ اشتراک ماهانه یا سالیانه ندارد ولی از هر تراکنش ۲٫۷۵٪ برمی‌دارد که مبلغ قابل توجهی است. البته برای افرادی که گاهأ از این سرویس استفاده می‌کنند این مبلغ زیاد نیست.

 

.GoPayment

 

شرکت Intuit نرم‌افزارهای مختلفی برای کارهای بانکی به بازار عرضه کرده است. لذا اگر کاربر این نرم‌افزارها هستید و از سیستم GoPayment نیز استفاده کنید، این سیستم با دیگر‌نرم‌افزارهای این شرکت هماهنگ می‌شود و می‌توانید از نهایت قابلیت‌های آن‌ها بهره ببرید.

 

برای استفاده از این سرویس می‌بایست ماهیانه هزینه‌ی ۱۲٫۹۵ دلار پرداخت کنید. در این صورت به ازای هر تراکنش ۱٫۷۵٪ کارمزد پرداخت خواهید کرد که در برابر رقیبان این سرویس، مبلغ بالایی نیست. به علاوه دستگاهی که به تلفن همراه متصل می‌شود را رایگان دریافت خواهید کرد.

 

نرم‌افزار GoPayment بر روی سیستم‌عامل‌های Android و iOS نصب می‌شود. GoPayment از تمام کارت‌های اعتباری معروف پشتیبانی می‌کند و بعد از انجام تراکنش رسید خرید را به ایمیل خریدار ارسال می‌کند.

 

.ROAMpay

 

ROAMpay یکی از معروف‌ترین سیستم‌های پرداخت الکترونیک توسط تلفن همراه هوشمند برای کسب و کارهای فعال است که در سایت TopTenReviews به عنوان بهترین سیستم پرداخت از طریق موبایل انتخاب شده است.

 

برای استفاده از این سرویس که توسط شرکت Flagship Merchant Services ارائه می‌شود، باید ماهانه ۷٫۹۵ دلار هزینه‌ی اشتراک و به ازای هر تراکنش ۱٫۵۸٪ کارمزد بپردازید. امکانات مختلف این سرویس برای عموم افراد راحت و قابل استفاده است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ارسال رسید تراکنش از طریق ایمیل اشاره کرد.

 

نرم افزار مربوطه با سیستم‌عامل‌های Android، iOS، و Blackberry سازگار است.

 

.PayPal Here

 

اکثر سرویس‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تنها به افراد اجازه می‌دهند که از کارت‌های اعتباری استفاده کنند ولی بوسیله سرویس PayPal Here می‌توانید از روش‌های مختلف پرداخت از جمله حساب موبایل PayPal استفاده کنید. کارمزد هر تراکنش ۲٫۷٪ میباشد و هیچ هزینه‌ای بابت اشتراک یا راه‌اندازی دریافت نمی‌شود.

 

استفاده از این سرویس بسیار راحت است و مناسب افرادی می باشد که می‌خواهند روش‌های مختلف پرداخت را در اختیار مشتریان‌شان قرار دهند.

 

.Google Wallet

 

پرداخت الکترونیکی از طریق سیستم کیف پول گوگل هم به صورت آنلاین و هم از طریق دستگاه‌های NFC درون مغازه‌ها امکان‌پذیر است. این دستگاه‌ها دقیقأ مشابه دستگاه‌های کارت‌خوان درون اتوبوس‌ها عمل می‌کنند. با توجه به اینکه بسیاری از گوشی‌های هوشمند Android از دستگاه NFC برخوردار هستند، با نصب نرم‌افزار Google Wallet بر روی آن‌ها می‌توان از این قابلیت استفاده کرد. تنها کافی است برنامه را در گوشی موبایل خود باز کنید و گوشی را به دستگاه NFC نزدیک کنید تا اطلاعات حساب طرفین در دستگاه موبایل خوانده شده و انتقال وجه صورت بپذیرد.

 

فروشندگان می‌توانند دستگاه‌های NFC را از شرکت First Data که با گوگل در این زمینه همکاری می‌کند خریداری یا اجاره کنند.

 

از ویژگی‌های منحصر به فرد این روش این است که سرعت پرداخت بسیار بالا است و پرداخت در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. اگر فردی هم‌اکنون از یک سرویس پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کند می‌تواند سرویس گوگل را بدون هیچ هزینه‌ای با آن هماهنگ کند یا از خود امکانات گوگل برای مدیریت تراکنش‌های الکترونیکی استفاده کند که در این صورت کارمزد (۱٫۹٪ و بیشتر) را باید به ازای هر تراکنش پرداخت نماید.

 

.ISIS Mobile Wallet

 

سرویس ISIS نیز همانند کیف پول گوگل از دستگاه‌های NFC برای انجام تراکنش استفاده می‌کند. این سرویس با شرکت‌های Verizon, AT&T و T-Mobile فعالیت می‌کند. این سرویس هدف رقابت با گوگل در آینده را دارد و هم‌اکنون در برخی از فروشگاه‌ها از آن استفاده می‌شود.

 

فروشندگان می‌توانند دستگاه‌های NFC متناسب با این سرویس را از شرکت‌های طرف قرارداد ISIS خریداری یا اجاره نمایند. در این سرویس هیچ‌گونه هزینه اشتراک ماهانه یا کارمزد از خریدار یا فروشنده دریافت نمی‌شود.

 

.PayPass

 

این سرویس که از طرف شرکت MasterCard ارائه می‌شود، یکی دیگر از سرویس‌هایی است که از دستگاه‌های NFC استفاده می‌کند. فروشندگان برای اینکه از این سرویس استفاده کنند یا می‌بایست یک دستگاه NFC از MasterCard خریداری نمایند یا یک پایانه POS تهیه نمایند. این سرویس هیچ هزینه کارمزد و اشتراک ماهیانه از فروشندگان و خریداران دریافت نمی‌کنند.

 

با نصب یک پایانه‌ی PayPass در فروشگاه، خریداران می‌توانند از روش‌های مشابه مثل ISIS یا Google Wallet نیز به وسیله این پایانه استفاده کنند.

 

MasterCard سرویس دیگر به نام MasterPass ارائه می‌کند. MasterPass یک سرویس جامع است که پرداخت‌های الکترونیکی بوسیله‌ی انواع دستگاه‌های الکترونیکی را برای کاربران آسان می‌کند.

 

.payWave

 

این سرویس نیز یکی دیگر از سرویس‌های پرداخت بوسیله دستگاه NFC است که توسط VISA ارائه می‌شود. فروشندگان برای استفاده از این سرویس می‌بایست یا یک دستگاه NFC یا یک پایانه‌ی POS خریداری نمایند

 

البته احتیاج نیست که فروشندگان برای هر کدام از سرویس‌های NFC مثل PayPass، ISIS و … یک دستگاه جداگانه خریداری نمایند. بلکه با یک دستگاه یا پایانه‌ی POS می‌توانند از همه‌ی این سرویس‌ها استفاده کنند.

 

.LevelUp

 

LevelUp سرویسی است که نه از کارت اعتباری و نه از دستگاه NFC برای شناسایی اطلاعات حساب استفاده می‌کند.

 

در این سرویس فرد از طریق تصویر QR Code برای انتقال اطلاعات حساب استفاده می‌کند.

 

فروشندگان در این روش باید از یک پایانه LevelUp استفاده کنند تا تصویر QR Code را از روی نرم‌افزار تلفن همراه یا از روی کارت LevelUp اسکن کند و اطلاعات حساب را از کد استخراج کند.

 

.mPowa

 

mPowa یک نرم‌افزار تحت وب است که بوسیله آن می‌توان در سایت‌های مختلف، و از طریق روش‌های مختلف و در کشورهای مختلف، تراکنش آنلاین انجام داد. در این روش به ازای هر تراکنش ۲٫۹۵٪ کارمزد دریافت می‌شود.

 

نرم‌افزار mPowa برای پایانه‌ها‌ی POS، این امکان را به فروشندگان می‌دهد که پول را به ۲۲ ارز مطرح جهان پرداخت یا دریافت کنند. mPowa با صدها بانک بین‌المللی و سیستم پرداخت آنلاین فعالیت می‌کند.

 

.PayToo

 

نرم‌افزار PayToo برای پایانه‌های POS به فروشندگان این امکان را می‌دهد که از کارت‌های اعتباری، چک الکترونیکی و … برای پرداخت الکترونیکی استفاده کنند.

 

PayToo امکانات زیادی برای تراکنش‌های بین‌المللی و انتقال وجه به صورت مستقیم بین کاربران PayToo و … دارد. لذا اگر می‌خواهید به صورت بین‌المللی از تراکنش آنلاین استفاده کنید این سرویس گزینه خوبی است.

 

.Boku

 

این سرویس به کارت اعتباری و دستگاه NFC و … احتیاج ندارد. در این سرویس تنها اطلاعات لازم برای پرداخت آنلاین یک شماره تلفن است. به این صورت که فروشنده و خریدار از طریق شماره تلفن‌های خود مبلغ مورد نظر را جابجا می‌کنند و هزینه‌ی آن بر قبض تلفن خریدار می‌آید.

منبع:برسام

تاريخ تنظيم: یکشنبه 27 مهر ماه 1393

دیدگاه ها

در اين بخش نظری ثبت نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

  • matica
  • wincor
  • hcc
  • nisca
  • hiti
  • compuprint
  • epson
  • olliveti
  • brother
  • samsung
  • tallygenicom
  • hp

این شرکت ، تنها نماینده انحصاری کارت پرینتر hiti (هایتی) میباشد و علائم تجاری دیگر شرکت ها،صرفا جهت نمایش موجودی شرکت از قطعات و موادمصرفی برندهای نشان داده شده میباشد.

ماشین های اداری دانش رایانه ایرانیان|قطعات پرینتر|کارت پرینتر|

logo-samandehi