021-88310051
سبد خرید
جستجو

» مطالب آموزشی » مقالات بانکداری » ۳عامل استفاده اندک از کیف پول الکترونیکی

اکثر مصرف کنندگان معتقدند کیف پول الکترونیکی یک شیوه جایگزین برای پول نقد است؛ با این حال میزان استفاده آن کمتر از ۳۰ درصد و عامل اصلی این میزان اندک، نگرانی های امنیتی است.

تعداد بازدید 14859

 

۳عامل استفاده اندک از کیف پول الکترونیکی 

در تحقیق موسسه تحقیقاتی و بازاریابی ترایو آنالیتیکس که با عنوان «روندهای استفاده از کیف پول الکترونیکی» انجام شده است؛ آمده: به رغم آن که تقریبا 80 درصد مصرف کنندگان از فناوری کیف پول الکترونیکی دارای دانش مناسبی در حوزه فناوری اطلاعات هستند ـ از جمله به کار بردن پی پال، گوگل ولت و اپل پس بوک ـ نگرانی های امنیتی همچنان مهم ترین مانع در برابر فراگیر شدن استفاده از این کانال پرداخت است.

پس از نگرانی های امنیتی، سهولت کمتر استفاده از این خدمات در مقایسه با کارت های اعتباری و پول نقد با 37 درصد و در ذهن نبودن این روش پرداخت به عنوان یک شیوه در لحظه خرید با 32 درصد موانع بعدی استفاده از کیف پول الکترونیکی هستند. نتایج این تحقیق، حاصل جمع آوری اطلاعات نظرسنجی آنلاین از بیش از دو هزار نفر استفاده کننده تبلت، تلفن همراه هوشمند و رایانه در ماه گذشته میلادی است.

جیسون پیزلی، یکی از مدیران موسسه ترایو آنالیتیکس می گوید: «بخش اعظم مصرف کنندگان آمریکایی از وجود کیف پول الکترونیکی آگاه هستند اما بخش کوچکی از آنها از این شیوه پرداخت استفاده می نمایند و این در حالیست که امروزه تعداد کمتری از افراد پول نقد را با خود حمل می کنند. شرایط کنونی نشان دهنده وجود فرصتی بزرگ هم برای ارائه کنندگان خدمات کیف پول الکترونیکی و هم برای فروشندگان  است که می توانند از آن برای آموزش مصرف کنندگان درباره فواید منحصر به فرد استفاده از کیف پول الکترونیکی استفاده نمایند. عامل کلیدی افزایش استفاده از این کانال پرداخت در بین مصرف کنندگان و کل بازار درک این شیوه و شناسایی سلایق مصرف کنندگان در مناطق مختلف است.»

در گزارش موسسه ترایو آنالیتیکس آمده است: امروزه مصرف کنندگان به ویژه زنان پول نقد کمتری همراه خود دارند. این نظرسنجی نشان داده است که در شرایط عادی 50 درصد مصرف کنندگان کمتر از 20 دلار پول نقد با خود حمل می کنند. در بین آن دسته از شرکت کنندگان در نظرسنجی که هیچ پول نقدی همراه نمی برند؛ سه مورد از هر چهار مورد زیر40 سال سن دارند. همچنین تقریبا 60 درصد کل استفاده کنندگان از کیف پول الکترونیکی مرد هستند و این درحالیست که معمولا مردان بیش از زنان پول نقد همراه خود دارند. 72 درصد زنان 18 تا 29 ساله معمولا از اپلیکیشن های کیف پول الکترونیکی فروشگاه ها نظیر تارگت، کلیز و هوم دپو برای گرفتن تخفیف یا امتیاز استفاده می کنند و 56 درصد آنان برای یافتن قیمت کمتر و ارزان ترین فروشگاه از آن استفاده می کنند؛ اما وقتی مردان از این اپلیکیشن ها استفاده می نمایند معمولا در جستجو و انجام کارهایی نظیر پرداخت قبوض یا یافتن محصولات و اطلاعات تماس فروشگاه ها هستند.

در این تحقیق همچنین مشخص شد بخش عمده (60 درصد) تراکنش ها با کیف پول های الکترونیکی بر روی تلفن همراه صورت می گیرد. معمولا با کیف پول الکترونیکی خریدهای روزمره، انواع نوشیدنی، کتب، بازی و ... انجام می شود. بیشترین استفاده از کیف پول الکترونیکی مربوط به پی پال (79 درصد)، گوگل ولت (40 درصد) و اپل پس بوک (17 درصد) انجام می شود؛ اما نکته قابل توجه این است که برای خریدهای بزرگ تر یعنی 30 دلار و بالاتر عمدتا از اپیلیکیشن گوگل والت استفاده می شود.

پیزلی اضافه کرد: گسترش گزینه های بیشتر در کیف پول الکترونیکی سبب می شود تا میزان خرید از فروشگاه ها افزایش یابد؛ علاوه بر این فروشگاه ها برای افزایش فروش و حضور مشتری ها تنها باید متعهد به سرمایه گذاری در توسعه اپیلیکشن کیف پول الکترونیکی و ارتقای امنیت آن باشند.

منبع:بنکر

تاريخ تنظيم: یکشنبه 9 شهریور ماه 1393

دیدگاه ها

در اين بخش نظری ثبت نشده است.

دیدگاه خود را بنویسید

  • matica
  • wincor
  • hcc
  • nisca
  • hiti
  • compuprint
  • epson
  • olliveti
  • brother
  • samsung
  • tallygenicom
  • hp

این شرکت ، تنها نماینده انحصاری کارت پرینتر hiti (هایتی) میباشد و علائم تجاری دیگر شرکت ها،صرفا جهت نمایش موجودی شرکت از قطعات و موادمصرفی برندهای نشان داده شده میباشد.

ماشین های اداری دانش رایانه ایرانیان|قطعات پرینتر|کارت پرینتر|

logo-samandehi