همبانک چیست؟ ussd

چهارشنبه 9 اسفند ماه 1402

همبانک چیست؟

"همبانک" یکی از سرویس های حوزه خدمات بانکداری همراه بر بستر USSD همراه اول بوده که توسط جیرینگ و با مشارکت بانکها و موسسات مالی و اعتباری کشور، عملیاتی و راه ­اندازی شده است.

 

 

با استفاده از این سرویس می­توان از خدماتی نظیر استعلام موجودی حساب بانکی، خرید شارژ سیم کارت، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک استفاده نمود.

ویژگیهای همبانک :

1-استفاده از همبانک، هیچ گونه محدودیت زمانی ندارد.

2-تراکنش ­ها در این سرویس، به صورت آنی انجام می­شود، بنابراین با استفاده از این سرویس مشتریان می توانند در کمترین زمان ممکن امور بانکی خود را انجام دهند.

3-مشتریان همبانک در هر زمان و مکان، حتی در خارج از ایران بدون پرداخت هزینه رومینگ از خدمات بانکی بهره ­مند می­شوند.

4-این سرویس بر روی بستر امن USSD، پیاده ­سازی شده و هیچگونه اطلاعاتی بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نخواهد شد.

مزایای همبانک برای بانکها و موسسات مالی و اعتباری :

1-بانک­ها ومؤسسات مالی و اعتباری می­ توانند از طریق سرویس همبانک، کلیه خدمات بانکی قابل ارائه در شعب خود را به مشتریانی که دارای سیم کارت همراه اول هستند، ارائه دهند.

2-    از ازدحام شعب کاسته می­شود زیرا مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعب، می­توانند از هر مکان و در هر ساعتی از شبانه روز، خدمات بانکی مورد نظر خود را دریافت نمایند.

خدمات همبانک

خدمات متنوع بانکی شامل صورتحساب سپرده،اعلام موجودی حساب،انتقال وجه عادی،انتقال وجه مستمر، ثبت چک، گزارش برگه­ های دسته چک، انسداد کارت، موجودی کارت، صورت حساب کارت و خدمات متنوع پرداختی شامل پرداخت قبوض شهری و اپراتوری، خرید شارژ اپراتورها و سایر خدمات مورد نظر، از جمله خدمات "همبانک" هستند.



تفاوت همبانک با همراه بانک

سرویس "همبانک" بدون نیاز به نصب هرگونه نرم ­افزار، بر روی تمامی گوشی­های تلفن همراه و فقط با شماره گیری یک کد USSD قابل استفاده است در حالی که سایر سامانه­ های بانکداری همراه، نیازمند گوشی هوشمند و نصب نرم ­افزار مخصوص و محدود به نوع گوشی بوده و از نظر امنیتی در سطح پایین تری قرار دارند.

عدم پرداخت هزینه زیرساخت ارتباطی توسط کاربران همبانک در مقایسه با پرداخت هزینه ارسال SMSو یا استفاده از GPRSدر سایر سامانه­ های بانکداری همراه، از مهمترین قابلیت های همبانک بشمار میرود.

بانک های طرف قرارداد همبانک:

بانک ملی، بانک انصار،بانک سینا،پست بانک

سه شنبه 4 اسفند ماه 1394