کد های عمومی پرینتر های لیزری HP

پنجشنبه 10 اسفند ماه 1402

لیست خرابی های  ( error پرینترهای لیزری) Hp :

10.XX.YY SUPPLIES MEMORY ERROR

این پیغام خطا مربوط به چیپ کارتریج میباشد که نمایش دهنده اصل نبودن چیپ کارتریج یا خود کارتریج است. که البته با تایید و زدن دکمه ok دستگاه به کار خود ادامه میدهد.

11.XX Internal Clock Error ERROR

این پیغام خطا عموما در هنگامی دستگاه روی تاریخ و ساعت تنظیمی خطایی ببیند نمایش داده میشود و با تنظیم زمان و تاریخ رفع میشود . در صورتی که مکرر نمایش داده شود باید باطری روی فورمتر تعویض شود.

13.XX.YY JAM IN TOP COVER AREA

13.01, 13.03 JAM IN TRAY (X)

13.06 and 13.12 JAM INSIDE REAR DOOR

<p style="\\&quot;text-align:" left;\\"=""> 13.10.00 FUSER JAM

این پیغام های خطا زمانی نمایش داده میشود که کاغذ در داخل دستگاه در نواحی مختلف گیر کرده باشد.

با درآوردن کارتریج و در آوردن کاغذ داخل دستگاه مشکل رفع میشود البته گاهی از اوقات یکی از سنسورها به واسطه ریختن تونر در داخل سنسور و کور شدن آنها نیز این پیغام به نمایش در می آید که با تمیز کردن و باد گرفتن دستگاه مشکل رفع میشود.

41.3 UNEXPECTED SIZE IN TRAY XX For help press ?

این پیغام زمانی ظاهر میشود که دستگاه طول کاغذ را بیشتر از طول تعریف شده در paper setupتشخیص دهد و یا اگر کاغذ به دلیلی دیر از دستگاه خارج شود پرینتر تصور میکند طول کاغذ زیاد است همینطور با دیر آزاد شدن اهرم سنسورها این اتفاق می افتد.

50.X FUSER ERROR For help press ؟

پیغام خطا مربوط به خرابی فیوزینگ میباشد با اعداد مختلفی که به جای حرف ایکس قرار میگیرد به نقطه خراب در فیوزینگ اشاره میشود

51.XY PRINTER ERROR For help press ؟

 پیغام خطا مربوط به لیزر اسکنر میباشد و با قرار گرفتن عدد 1 به جای ایکس معنی خرابی بیم لیزر میباشد و عدد 2 به معنی خرابی موتور لیزر اسکنر میباشد.

52.XY PRINTER ERROR For help press؟

پیغام خطا مربوط به لیزر اسکنر میباشد